CASE STUDY


We krijgen al eens de vraag, wat doen jullie nu exact? Enerzijds een gemakkelijk te beantwoorden vraag maar omdat wij op maat van elke aanvraag werken, blijft het algemene antwoord vaag.

Vandaar dat we starten met een reeks case studies die we met jou willen delen. Doelstelling is om je zo mee te nemen in onze werkzaamheden en je een gedetailleerder beeld te geven over wat wij doen wanneer een instituut, huidkliniek of parfumerie onze hulp inschakelt.

Meet… schoonheidssalon BELLEZZA


Christ’l is een schoonheidsspecialiste puur sang!

” Toen ik 35 jaar geleden voor het eerst aan de slag ging als schoonheidsspecialiste, zag de sector er anders uit. Toch wilde ik al een verschil maken. Ik wilde mijn eigen visie met de wereld delen: dames en heren bewust maken van hun huid en hen van de beste begeleiding voorzien.”

Ondertussen runt ze al 30 jaar BELLEZZA te Merksem.


Behoefte van BELLEZZA

Christ’l heeft al een aantal samenwerkingen achter de rug met social media marketeers voor haar sociale media kanalen en nieuwsbrieven. Toen ze na een aanbeveling van een gezamenlijk contact met ons in gesprek kwam, stelde Christ’l de vraag om haar sociale media te beheren.

The rebels way of working

Onafhankelijkheid en ondernemers laten groeien staan bij ons voorop in onze dienstverlening. De vraag om BELLEZZA haar sociale media te beheren hebben wij omgebogen naar een deep dive mentoring dag waarbij we haar on- en offline communicatie onder de loep hebben genomen en Christ’l getraind hebben op het zelf beheren van haar sociale media en nieuwsbrieven.



Resultaat


Christ’l: Ik was aangenaam verrast dat Ann en Karolien tijdens de deep dive mentoring dag zo hard gewerkt hebben. Karolien heeft mijn kassasysteem onder de loep genomen, aan mijn aanbod gewerkt en het systeem van twee nieuwsbrieven voorzien. Vanaf nu krijgen mijn jarige klanten een felicitatiemailing en mijn passieve ‘slapende’ klanten, die mij extra omzet kunnen opleveren op korte termijn, kan ik nu activeren. Uit de eerste mailing waarbij ik passieve klanten heb uitgenodigd voor een huidanalyse, kreeg ik 10 afspraken!

Ann had zich ondertussen met mijn online aanwezigheid beziggehouden waaronder Google my business, website nagekeken, mijn bio van mijn Instagram goedgezet enz…

Ik heb nu een communicatiejaarplan voor 2024, ze hadden mij voor november en december enkele sociale media posts uitgeschreven zodat ik mij eerst kan focussen op het posten, daarna op schrijven. Ik heb een volledig handboek ontvangen om op terug te vallen ivm sociale media. Offline hebben ze gezorgd dat ik een flyer heb om bij nabijgelegen handelaars te leggen en een tool gemaakt om meer reviews te ontvangen.



Rebels in business: Samenwerken met externe partners moedigen wij aan om expertise toe te voegen aan je ondernemersschap. Echter wanneer je “afhankelijk” wordt van een dienst, zijn wij van mening dat je dit beter zelf in handen neemt. Een repetitieve vraag omwille van de wispelturigheid van de dienstverleners, vraagt voor een oplossing op lange termijn. Vandaar dat wij er dan voor kiezen om een ondernemer handvaten, tools en kennis aan te reiken zodat zijzelf de job kan klaren.

The magic doesn’t happen in the comfort zone!




Your next step too?

Wil jij, net als Christ’l, omringd worden door 2 consultants die jou eerlijk advies geven en jouw taal spreken door hun doorgedreven skincare ervaring? Ben jij klaar voor de volgende stap naar groei en succes in je onderneming?

Ontdek de impact van een deep dive mentoring dag voor jouw unieke onderneming.

Plan je gesprek in en werk AAN jouw zaak!


Deze website maakt gebruik van cookies. Als u deze site blijft gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.