“Maakt mijn aanbod aan producten en diensten waar wat ik ervan verwacht?”


Stel jij jezelf deze vraag wel eens wanneer je doorheen je instituut wandelt?

Hoe goed heb jij op je netvliezen wat wel en wat niet werkt en wat (dringend) aan verandering toe is om je instituut te laten groeien?

Zowel je producten- als je dienstenaanbod evolueren samen met jou als persoon. Door de jaren heen doe je boeiende nieuwe kennis op, leer je andere merken en apparatuur kennen en zie je talrijke hypes voorbijkomen.

Een duidelijk concept

Wanneer de missie en visie van jouw instituut helder zij helpt het je om de juiste keuzes te maken.

Optimaliseer jouw PRODUCT assortiment
Een goed lopend productaanbod- en voorraad is goud waard! Regelmatig je aanbod (en voorraad) analyseren levert je nieuwe inzichten en houdt jou als ondernemer scherp.
TIP: Goede salonsoftware kan je hierbij helpen (bijvoorbeeld OPTIOS).


Voldoen jouw producten nog aan de behoefte van jouw klanten of merk je dat ze voor bepaalde producten andere kanalen opzoeken?

Wanneer verkopen producten “ zichzelf“ ?

  • Wanneer jouw aanbod overeenkomt met de missie en visie van jouw instituut
  • Wanneer jouw producten specifiek op jouw klanten afgestemd zijn
  • Wanneer jij vakkundig advies geeft en jouw producten door en door kent
  • Wanneer deze producten een media hype zijn
  • Wanneer je producten aanbiedt die bekend zijn

 

Evolueer mee met je DIENSTEN aanbod

Ligt jouw behandelaanbod (nog) in lijn met jouw huidige concept?Voldoen jouw behandelingen nog aan de verwachtingen van de hedendaagse klant?Hoe zit het met jouw expertise en de kennis van jouw medewerker(s)?Ben jij mee met de laatste nieuwe behandeltechnieken?


Mee evolueren met de tijd is een must om te blijven voldoen aan de hoge(re) verwachtingen van consumenten. Kies nieuwe apparatuur/producten/ behandeltechnieken in teken van jouw concept en in lijn met de groeistrategie die je voor jouw instituut uitgezet hebt. Een duidelijke rode draad is nodig zodat klanten weten waarin jij expert bent en waarvoor ze bij jou moeten zijn en niet bij de overbuur.

Hoe specifieker jouw aanbod op elkaar afgestemd is, hoe gemakkelijker je je klanten behoudt en nieuwe aantrekt.

Aftoetsen en bijsturen is een oefening die je idealiter op regelmatige basis maakt om je zaak gezond en succesvol te houden om geen grote verliezen te lijden. Een extern oog betrekken bij deze oefening is een goed idee omdat deze partij vanuit een ander perspectief kijkt. Denk hierbij aan de boekhouder of een externe consultant.

Get Inspired – (Re)Focus – Glow 

Onderneem actie

Wanneer je merkt dat jouw skin business stilstaat of achteruit aan het gaan is, dan is onmiddellijk actie vereist. Duik in je cijfers, je klantenbestand, product- en behandelaanbod en analyseer of je tot bepaalde conclusies komt. Heb je graag dat Ann en Karolien meekijken naar jouw business?

Deze website maakt gebruik van cookies. Als u deze site blijft gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.