Rebels interview in PRO esthetic

In onze Future Proof rubriek  willen we je graag uitdagen om op zoek te gaan naar je eigen DNA. We starten klein en ontwikkelen graag samen met jou de ruggengraat van je onderneming, de grondvesten die jouw business veranderen. Met deze stevige onderbouw kan je een  businessplan opstellen en een sterke strategie  ontwikkelen, om zo van je schoonheidssalon een winstgevend bedrijf te maken. Dit allemaal op jouw manier en ritme.

Na het lezen van deze inleiding heb je ongetwijfeld je wenkbrauwen al even gefronst (let op voor rimpeltjes😉). Nee, een beetje scepticisme is zeker gezond, maar wij baseren onze strategieën zeker niet op lucht of op een marketingtheorie. Met samen 20 jaar ervaring in de schoonheidssector startten wij (Ann Reyns en Karolien De Bie) samen  Rebels in Business op.

Jullie expertise gekoppeld aan het scannen van de huidige marktsituatie heeft jullie ervan overtuigd dat er een reële behoefte is vandaag aan begeleiding?

Karolien “Inderdaad, ik ken deze wereld vrij goed en heb de verplichte pauze gebruikt om na te denken en mijn leven een andere wending te geven door mijn kennis met deze van Ann te bundelen en ten dienste te stellen van esthéticiennes, omdat ik steeds opnieuw goed opgeleide dames ontmoet, vol energie en schitterende ideeën, maar die moeite hebben deze in een rendabele en succesvolle onderneming te gieten.”

Ann “Zij zijn vaak veel te bescheiden, het potentieel is zeker aanwezig en er wordt volop op sociale media gewerkt bijvoorbeeld, maar er komt geen schot in. Sociale media is maar één van de tools en die moet passen in een volledige strategie, net als het ontwikkelen van een website. Eerst het DNA identificeren, weten waarom je het doet en een goed uitgewerkt business plan opstellen. En het woord alleen al schrikt vele mensen af, maar dat is precies waar wij bij kunnen helpen.

proesthetic
schoonheidsinstituut
Wat moet ik me hiervan concreet voorstellen? Hoe gaan jullie tewerk?

Ann Er moet op de eerste plaats het verlangen bestaan om te evolueren, om te groeien en het gevoel dat de resultaten niet naar de verwachtingen zijn ondanks grote inspanningen. Er is nochtans geen gebrek aan kennis of passie bij vele jonge vrouwen die zich in het vak hebben gelanceerd. Maar ergens hapert het en men weet niet goed wat.

Karolien Onze taak is in een eerste fase luisteren, heel goed luisteren. Een schoonheidsspecialiste vertelt soms over details die haar bezighouden of storen en daarmee vertelt ze ons heel andere dingen, kleine storingen die volgens ons makkelijk verholpen kunnen worden. Maar fundamenteel gaan we samen met haar een paraplu samenstellen, die samengehouden wordt door een aantal spaken die de vorm en de steun van haar onderneming voorstellen.

En hoe gaat dat in z’n werk?

Karolien Indien we goed hebben geluisterd naar haar wensen en naar de pijnpunten waar ze momenteel mee worstelt, dan kunnen wij een voorstel maken om stapsgewijs veranderingen/verbeteringen in te voeren. Vaak zal ze ook tijd besparen dankzij onze grondige analyse en tijd kunnen vrij maken voor de zaken die ze graag doet. Er moet een soort kruisbestuiving optreden zodat alle tools bij elkaar niet langer een plus maar een vermenigvuldiging invoeren.

Ann Het is wel degelijk zo dat er momenteel heel veel tools beschikbaar zijn om je bij je expertise te begeleiden en toe te treden tot een community waar je ook van elkaar kunt leren. Wij fungeren zowat als bruggenbouwers tussen de verschillende disciplines die van elkaar kunnen leren. 

Je bent niet langer alleen. 

rebels in business

Artikel PRO esthetic #67 (pagina 88-89)
Auteur: Anya Loonen

Ben jij klaar om je skin business een boost te geven? Wil je aan de slag met
rebels in business? Of heb je nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren!

Deze website maakt gebruik van cookies. Als u deze site blijft gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.